maanantai 26. maaliskuuta 2018

Neuloin tumput, pipon, sukat ja huivin !!

Ihana kummini antoi minulle Novitan 7 veljestä -lankaa joululahjaksi (ei viime jouluna vaan sitä edellisenä), ja olen tässä pikkuhiljaa neulonut itselleni kaikenlaista lämmintä asustetta. .-D

Minulla on sellainen kiva neulontakirja, jossa on esitelty erilaisia neulontatyylejä. Sieltä sitten löysin tuollaisen irlantilaisen helmineuleen, jota halusin kokeilla. Se on tosi yksinkertainen mutta tuo kuitenkin tarpeeksi paljon vaihtelua, sillä jostain syystä olen koko elämäni neulonut aina pelkkää oikeeta ja välillä 2o2n-neuletta. Minusta langan väri on kaunis jo itsellään, eikä se vaadi mitään kovin ihmeellistä neulemallia näyttääkseen upealta. ♥

Neuloin koetilkun, josta katsoin neuletiheyteni viidelle sentille. Siten pystyin tekemään laskelmia, kuinka monta silmukkaa minun pitää luoda kuhunkin tuotteeseen saadakseni lopputuloksesta oikean kokoisen. Kuvanoton jälkeen tietty purin koetilkkuni, jotta voin käyttää langan hyödyllisesti uudestaan.

Sitten vaan neuloin. Sain huomata, että nuo Seitsemän veljestä -langat ovat todella riittoisia. Minulla oli kaksi kerää, ja olin käyttänyt ensimmäisen kerän juuri loppuun vasemmanpuolisessa kuvassa. Minulla tosin on tosi pienet kädet ja jalat.

Neulontaprosessi sujui melkoisen mutkattomasti. Ainut "kömmähdys" ilmaantui, kun sukkien kantapäätä tehdessäni päätin vähän soveltaa ja neuloa kantapääneulosta vain yhdelle puikolle, 10 silmukalle. En muistanut kunnolla, miten olin ennen sukkia tehnyt, ja olin nytkin liikkeessä ilman minkäänlaisia ohjeita. Halusin myös kyseenalaistaa kaikki ennen saamani ohjeet ja tehdä miten itse huvittaa. Totesin kuitenkin suunnitelmani täysin toimimattomaksi, ja jouduin tekemään kantapään uudestaan kahden puikon silmukoilla. Huomasin että tämä taktiikka oli kuitenkin parempi. .-D

Tein pipoa ensimmäistä kertaa elämässäni sukkapuikoilla. Taisin neuloa sitä kuudella puikolla, jos oikein muistan. Kun silmukoita on paljon, täytyy lisätä puikkoja, jotta kaikki silmukat mahtuvat. Oli kyllä mielenkiintoista harjoitella hallitsemaan niin monta puikkoa samalla kertaa. .-D Kasa kertoi, että hänelle tulee piponneulontakuvasta mieleen "I Believe In A Thing Called Love" -mies. Yhtäläisyyden huomaa selvästi!

Jee, lopulta tuli valmista! Julkaisen vielä kokonaisen postauksen noista tunnelmointikuvista, mutta halusin kuitenkin laittaa tähänkin kirjoitukseen pari kuvaa valmiista tuotteista. .-) Kivaa kun minulla on nyt kokonainen talvisetti kylmille päiville!

Kiitos!

4 kommenttia:

  1. Yhtäläisyyden huomaa selvästi. XD <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! .-D Hyvin löydetty tekstin hauskin lause! Kiitos kommentista. .-) <3

      Poista
  2. Moi! Ilmotan vaan näin röyhkeästi asian vierestä, että jos sulla on vielä sama sähköposti kuin ennen, niin sua odottelee siellä uusi viesti! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Joskus sopii olla röyhkeä. .-D Hyvä että tulit sanomaan. Muuten en olisi tajunnut varmaan ikuisuuksiin mennä katsomaan sähköpostia. .-D Vastaan sulle lähitulevaisuudessa. Kiva kuulla sinusta. .-)

      Poista