torstai 11. helmikuuta 2016

Huhhuh, mikä värianalyysi

Ihan hullua, että minulle tuli olo kirjoittaa blogia vasta läpikäydystä aiheesta. Ihan oikeasti, näin ei käy ikinä! Yleensä postaukseni ovat kuukausikaupalla myöhässä. Parempi vain tehdä nyt kun siltä tuntuu. Olen aivan älyttömän innoissani stailauksen "kurssista"!


Viime maanantaina opettelimme tekemään värianalyyseja kavereille eli selvitimme, kenelle sopii parhaiten kylmät talven tai kesän värit vaiko lämpimät kevään tai syksyn sävyt. Sopivimmat sävyt ovat tasapainossa ihon, hiusten, silmien ja jopa sielun värien kanssa. Värianalyysi ei ikinä kerro totuuksia, mihin sävyyn on pakko pukeutua, mutta se antaa vihiä, mitkä sävyt saavat esimerkiksi ihon näyttämään luonnolliselta ja ylipäätään sopivat yksilölle.

Noh, viskoimme eri värisiä kangastilkkuja toistemme naaman viereen, mistä selvitimme omat vuodenaikamme. Toisille oli oikestaan helppoa todeta että "juu, nämä värit sopivat sinulle". Sehän oli tavallaan ilmiselvää. Eniten kuitenkin järkytyin omasta tuloksestani.


Minä olin aivan selvä syksyihminen. Minulle sopivat parhaiten murretun lämpimät värisävyt, kuten sinapin keltainen, oliivi ja ruskea. Hassuinta oli, etten ole oikein missään vaiheessa elämääni käyttänyt näitä värejä pukeutumisessani. Oikeastaan en edes pidä niistä. Siitä huolimatta ne näyttivät niin hienoilta ja oikeilta, vautsi. Ovatko ne olleet aina suotuisat värit minulle? Olenko kasvanut näihin väreihin vai ovatko ne kenties nousseet pintaan tässä ihan lähiaikoina? Oli asia miten tahansa, minusta on reilua antaa niille mahdollisuus. Noiden värien on pakko merkitä jotain (ainakin tässä elämänvaiheessa).

Minun silmääni ovat aina miellyttäneet eniten talviskaalan värit. Ehkä olen pitänyt itseäni sellaisessa illuusiossa, että olen ikään kuin kylmä ja räväkkä, sellainen ärsyttävä ämmä. Tänään kuitenkin havahduin ja tajusin, että oikeastaan olenkin todella lämmin ja hyväsydäminen, aika laimea mutta äärettömän iloinen. Siis kuulostaa ihan älyttömältä,mutta yhtäkkiä näen itseni toisella tavalla. Tarkennan vielä, etten halua väittää ketään vuodenaikasävystöä toista huonommaksi tai vannoa, että talvityypit ovat ärsyttäviä. Oikeastaan minulla on tosi sekava olo siitä, mikä on pointtini, mutta silti haluan jakaa nämä enemmän tai vähemmän turhat mietteet.

Lol, minulla ei ole enää mitään sanottavaa. Muuta kuin että laamat ovat loistavia.

2 kommenttia:

  1. Mua huvittaa kun tossa ylhäällä osoiterivissä lukee mika. .--D Hienoa että kirjoittaminen kiinnosti ihan muuten vaan! Munkin tekis mieli kirjotella blogiin mut nää koulutyöt vie sen ajan. D-. Mä jotenkin epäilen että pukeudun ihan "vääriin" väreihin ton vuodenaikamallin mukaan. XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahahaa, Mika! .-D Niinpä, tuli ihan randomisti tehtyä uutta tähän väliin, vaikka monta vanhaa postausta on odottamassa valmistumista. .-D Kirjoita vaan välillä blogiin. Kantsii tehä silloin kun innostaa. Sit kun saat koulutyön tehtyä, ei kummiskaan silloin enää kiinnosta kirjoittaa, kun voi hyvällä omatunnolla tehdä jotain kivempaa. .-D Joo, äläpä. Mäkin uskon niin. .-D Ihan oikeesti, ei oo koskaan käyny mielessäkään, että tollasia värejä vois pitää, mitkä mulle on suotuisimmat. .-D Veikkaan, et sun värit on kesä tai syksy.

      Poista